EDUCADOR/A SOCIAL PROGRAMA D'ATENCIÓ A PERSONES REFUGIADES - MANRESA

• 23.000 € - 25.000 €
  • 08241, Manresa, Barcelona, Espanya
  • 6.Llar SJD - PAPR

La Fundació Germà Tomàs Canet, de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, és una entitat sense afany de lucre que té per missió acompanyar a persones en situació de vulnerabilitat i risc d'exclusió social a través de la gestió de programes i serveis per a la millora de la qualitat de vida i integració social.

Actualment, està en cerca d'un/a Educador/a Social pel programa d'atenció a persones refuiades a la Llar Sant Joan de Déu ubicada a Manresa. La seva responsabilitat principal serà la integració social de les persones refugiades o sol·licitants d'asil, durant les diferents fases (acollida, integració i autonomia), des d'una perspectiva integral, d'acord amb els valors de l'Orde Hospitalari de Sant Joan Déu.

En dependència de la Coordinació del programa, les seves responsabilitats són:

• Coordinar el disseny dels itineraris individualitzats d’integració
  • Proveir informació i orientació sobre l'accés i les activitats del sistema d'acollida i integració. - Facilitar la integració social i cultural de persones amb necessitat de protecció internacional.
  • Proporcionar orientació cultural sobre usos i costums a l'entorn de vida.
  • Facilitar l'entrada al Dispositiu d'Acollida Temporal i la cobertura de necessitats bàsiques d'allotjament i manutenció.
  • Canalitzar els ajuts econòmics, segons les necessitats detectades.
  • Facilitar l’elaboració consensuada de l’itinerari individualitzat d’integració.
  • Proposar i/o participa a tallers i activitats de capacitació dirigides a l'equip de treball del centre. - Elaborar informes per a altres serveis o organismes.
  • Derivar casos a altres entitats i recursos externs. -
  • Realitzar tasques de seguiment, avaluació interna i reports, associats a la subvenció del projecte.
  • Facilitar i donar suport a l'equip de treball.

La Fundació Germà Tomàs Canet és una organització compromesa amb la igualtat d'oportunitats i la no discriminació per raons de gènere, edat, estat civil, origen ètnic, religió o orientació sexual. La Fundació respecta i desenvolupa un entorn laboral que promou la diversitat i la inclusió de les persones amb discapacitat.

REQUERIMENTS DEL LLOC:

Titulació: Titulació en Educació Social, Treball social

- Experiència de treball directe amb poblacions en situació d'exclusió social.

- Experiència i/o formació complementària en drets humans, migració, refugi i/o salut mental.

- Assertivitat, capacitat de comunicació (oral-escrita) i persuasió

- Col·laboració i treball en equip

- Orientació a resultats

- Capacitat empàtica i maduresa emocional